onsdag 1 september 2010

Officiellt: Robinho till Milan!

Nu i slutet small det till rejält. Med två stjärnspelare som Zlatan och Robinho i laget är Milan allt man har läst om de senaste dagarna, både på nätet och i olika sporttidningar..

Igår (tisdag) blev det klart en timme innan transfermarknaden stängde, att brassestjärnan Robinho är klar för Milan. Han kommer att få bära den rödsvarta tröjan med nummer 70, från och med denna säsong och 4 år framåt! Den brasilianska anfallaren kostade runt 18 miljoner euro. Varmt välkommen!

"Milan har fantastiska spelare, och det är en fantastiskt lag med en segrande historia. Jag hoppas att jag och mina nya lagkamrater kan hjälpa laget med att få ännu fler titlar. Jag har alltid hört bra saker om Milan från Kaká, och jag är säker på att de övriga brasilianska spelarna kommer att hjälpa mig med att smälta in i laget" - Robinho

Robinho & "Skräll-Galliani"

/ Pegah Milanista

2 kommentarer: