söndag 26 september 2010

Milan 1-0 Genoa; Allegri: "Ibra är en mästare"

Det var inte riktigt på detta sätt jag ville att vi skulle uppnå vinsten igår, men å andra sidan sitter 3 poäng riktigt fint!

Matchens krigare; Gattuso - Gjorde sitt jobb mycket väl & gjorde sig verkligen förtjänt till sin kaptenbindel. Fin fotboll och fint passningsspel, utan tvekan bäst på plan.. Skräll!

Matchens målgörare; Ibra - Återigen är det han som räddar laget, denna gång med vad jag tycker var ett roligt mål som han satte med hjälp av en tå-lobb (?) eller vad man ska kalla det. Har fortfarande en liten väg kvar att gå för att komma igång 100%, och just nu ser vi hur den vägen går.. Rakt framåt!

Matchens flopp; Flamini - Fattade inte riktigt vad han gjorde där i slutet.. Dåliga avslut som egentligen kunde leda till något bra om han hade delat med sig av bollen, eller helt enkelt inte missat! Blev helt tokig..

Övriga spelare..
Abbiati - Gör återigen en bra match men lyckas göra så jag nästan svimmar då han nästan råkar göra självmål genom att vifta in bollen men som tur hamnade den inte i mål!

Ronaldinho - Spelade bättre under andra halvlek.. Vad har hänt kära du? Det är inte den Ronnie jag känner.. Kom igen nu! Annars blir det bänken..

Robinho - Fick starta men var ganska frånvarande under första halvlek om ni frågar mig, tycker han kom igång lite mer under den andra halvleken, han är definitivt på bättringsvägen och jag hoppas att få se han jubla snart efter sitt första mål i Milantröjan.. Jobba på!

Nästa match spelas på onsdag, CL gruppspelet då vi möter Ajax..
Avanti Milan!

En sann krigare på plan igår!
/ Pegah Milanista

2 kommentarer:

  1. verkligen skräll! grande rino!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker fortfarande att allegri ska se upp med elvan och fokusera på det riktiga spelet.

    SvaraRadera