söndag 30 maj 2010

Svar på frågestunden - Del 2 (sista delen)

Anonym frågar:
Hur skulle du reagera om Inter tog trippeln?
Spelar du något fotbollsspel, FM? FIFA? PES?
Vad tycker du om ledningens sätt att behandla Dinho på?...Efter en kanon säsong där han varit Milans ABSOLUT BÄSTA spelare, en säsong där han varit 90% av Milans anfall vill man sänka hans lön. Förlänga OK men tycker du det är rätt att sänka hans lön?
Svar:
Ja, nu har Inter tagit trippeln! .. Hur ska jag reagera? Kan bara säga grattis till alla interisti, en förlust i CL-finalen skulle varit rätt så skämmigt med tanke på att det var första vinsten sedan år 1965.. Starkt jobbat, de har haft en bra säsong.
Japp, jag spelar football manager 2010!
Nej jag tycker inte att det är ok att sänka hans lön, absolut inte. Hans nuvarande kontrakt är till år 2011 så det beror ju på om han förlänger eller inte. Men det är bara bra om han går med på att förlänga kontrakt trots den låga lönen.. Det visar bara att han är en bra spelare som verkligen vill spela hos oss.. Ett exempel: Onyewu, han ska spela sista säsongen gratis som "ett tack" för att han fick stanna kvar hos oss! =)

Anonym frågar:
-Råkat läsa att du är iranie....så min fråga är vilken iransk(Persisk kanske det heter?)spelare tycker du är bäst? :P:P:P:P
Svar:
Ja det är rätt, jag är iranie =)
När jag var mindre, ungefär 12-13 så var jag helt inne i persisk fotboll (lag som Persepolis FC) och det persiska landslaget.. Självklart var/är min favorit Ali Karimi, gick runt med hans tröja under den större delen av VM-06 hahaha.. Men kan ärligt säga nu att jag inte har så bra koll på Irans landslag.. men det händer då och då att jag kollar på vissa matcher osv..

Anonym frågar:
1. Vilken av följande klubbar avskyr du mest?

*Inter
*Juventus
*Real Madrid
*Lazio

2. Vilken spelare avskyr du mest?

3. Vill du att "Leo" ska stanna, eller ska Milan ge någon annan chansen, vem isåfall?

Trevlig Fredag!:P
Svar:
1. Inter. Rivallaget... Men kan inte förneka att jag "höll" på de i CL-finalen. Allt för Italien.

2. CHRISTIANO RONALDO! Usch.. Är inte en av hundratals tjejer som tycker han är "snygg, sexig" osv .. Tycker han är gay & att han är diva! (sorry). Har alltid ogillat honom.. Men om man bortser från honom ogillar jag Deco & Cruz också..

3. Jag skulle hemskt gärna velat se Leo träna laget en säsong till (vet att jag inte är den enda som tycker den) och det var synd/konstigt att han inte fick göra det .. Nu ryktas det om Allegri, och jag tycker att han inte vore så dålig! =)
Trevlig söndag på dig!

Anonym frågar:
vad tror du om vm? vilket landslag håller du på?
Svar:
Jag längtar till VM! Det kommer bli dunder, men dock konstigare än de föregående åren.. Det finns bra spelare som inte är med, och det är faktiskt synd. Är faktiskt väldigt besviken över att bland annat PATO inte kommer vara med. Han har trots allt gjort bra ifrån sig i Milan.. Minns hans första landskamp Sverige-Brasilien, matchen slutade 1-0 och det var Pato som avgjorde. Och Ronaldinho, Dunga lär ha gråtit blod efter 3-0 matchen mot Juventus under sista omgången .. Skäms mannen!
Håller på Italien (såklart) och Brasilien! =)

Anonym frågar:
Kollar du på varje milan match varje vecka? Hur orkar du/hinner du?
Svar:
Japp jag kollar på varje match varje vecka! Kan erkänna att jag bara har missat 1 enda match denna säsong, och det var 0-0 matchen borta mot Livorno i september 09.
När man har intresse för något så är det klart att man orkar.. Och det är klart man hinner! 90 minuter är inte så lång tid, så det är klart man kan spendera den lilla stunden med att kolla på fotboll.. (med tanke på att en vecka är 168 timmar, så är 90 minuter ingenting!) Men brukar givetvis också kolla på annan fotboll förutom Milan =)

Anonym frågar:
Vilken milanspelare är sämst? :)
Svar:
Sämst och sämst.. Det finns mindre bra spelare. Oddo, Jankulovski, Kaladze...

Anonym frågar:
Vilken spelare skulle du helst vilja värva till milan om du fick välja ?? :P HENKEEEEEE
Svar:
Fick en liknande fråga "4 spelare som du vill ha i Milans trupp" .. Då skrev jag: Dzeko, Nasri, Neuer, Suarez! :)

Anonym frågar:
Hur tror du Gattuso hade klarat sig i en arbyrtningsmacth mot Gooch(Onyewu)? :P:P:P:P
Svar:
HAHA?? Förstår inte riktigt innebörden av din fråga.. Sorry!

Anonym frågar:
Anonym: hahaha vafan e det för fråga:P

Min fråga är: Har du någonsin varit på någon Milanmatch?
Om ja, hur kändes det? vilken match var det du såg?
Svar:
Haha, jag fattade inte heller!
Nej, det har jag tyvärr inte. De flesta tror att jag har varit och kollat på en och annan Milanmatch p.g.a. mitt stora intresse för laget, men det har jag inte! Kan inte tänka mig hur det skulle kännas att stå där i San siro och kolla på när grabbarna kör.. Tror faktiskt att jag skulle svimma eller liknande. Men jag kan tänka mig att kärleken till laget växer när man väl har sett dem spela på plan.. Åh, nu ryser jag!
Men en resa till Milano väntar när jag har tagit studenten om 2 år, det har mamma lovat.. haha =)

Sorry om svaren kom sent, men hoppas ni fick svar på era frågor! Peace
/ Pegah Milanista

3 kommentarer:

  1. va härligt att kolla på en match..det är också min önskan!

    SvaraRadera
  2. idag äre Milan-chicago fire nån som ska titta mer än jag 02.30:D

    SvaraRadera
  3. tack för svaren :D :D ::D :D D

    SvaraRadera