tisdag 23 november 2010

Milan 1-0 Fiorentina; De rödsvarta kvar på topp!

Ännu en gång fick vi de där 3 poängen, och det satt väldigt fint med tanke på att Inter torskade 2-1 borta mot Chievo, och Lazio som körde 1-1 mot Parma..

Om ni kollar det inlägget jag skrev innan matchen, så ställde jag en fråga: "Lyckas vi besegra Fiorentina igen?" och svaret på den frågan blev självklart ja. Viola har nämligen inte vunnit mot oss sedan 2005.. Och inte heller vunnit på våran vackra hemmaplan sedan år 2001. Intressant va? Jag vet ;)

Matchen inleddes bra från våran del och roligt nog var det Bonera som var väldigt nära där i början. Trots regnet och det hala gräset fortsatte vi pressa på och köra lite passningsspel bland annat.. För Fiorentina var detta dock inte en rolig match, inte bara att de mötte ett formstarkt Milan som spelade hemma, utan att de fick åka ner till Milano utan några av deras viktiga spelare som var skadade. Men så småningom började Fiorentina också komma in i matchen med farliga lägen.. Men det räckte tyvärr inte till.

Abbiati - Helt otrolig!!!! Fyfan vilken bra insats. Inte bara idag, utan flera matcher i rad har denna man gjort bra ifrån sig. Vilka monster räddningar! Fick rysningar under matchen.. Han räddade flera farliga bollar och lyckades återigen att hålla nollan. En ljus tid för Abbiati just nu, som jag hoppas aldrig dör ut. Ett mycket väl godkänt betyg delas ut till dig från Milanbloggen!

Nesta & Silva - 2 fina grabbar som gjorde en bra match under lördagskvällen. Den 34-årige Nesta tystar kritikerna och visar att han kan fortsätta spela med klass & finess som mittback trots hans ålder. Och med underbara Silva som sällskap tror jag inte att det går att klaga på dessa två mittbackar när de spelar tillsammans. Mycket bra insatser från båda spelarna, och pluspoäng till Silva, som verkligen visar att han hör hemma här hos oss i Milano.

Flamini - Varnades under första halvlek, men var för övrigt en bra lirare under matchen, äntligen börjar han komma igång, jag tror att hans mål mot Bari gav honom någon slags styrka.. Om han fortsätter spela på samma sätt tror jag att han kan övertyga Allegri om att han förtjänar sin plats i startelvan.

Ibrahimovic - För andra veckan i rad blev han "the one and only", och med det menar jag självklart att han var den ende på plan som stod för ett mål. Och detta mål var inte vilket som helst, utan det sägs vara ett utav de finaste målen han gjort under sin fotbollskarriär. Han är utan tvekan en av de hetaste anfallarna i Italien, om inte i hela Europa just nu, vars namn står överallt! En sak jag är lite bekymrad över dock, det är Ibras hälsa.. Jag tycker att det var bra att han fick vila ut när Sverige mötte Tyskland. Fast det är en och annan press på honom just nu med tanke på att han mer eller mindre är matchens lirare för det mesta. Jag hoppas att han inte känner sig för sliten, och jag hoppas verkligen att Allegri låter honom få vila!

Övriga kommentarer:
-
Seedorf som trequartista = fantastiskt
- All cred till Allegri
- Ronnie.. RYCK UPP DIG! Vad fan har hänt med dig? Nu åker du ända ner till botten igen..

Här kan ni se det otroliga målet:


Avanti ragazzi!

/ Pegah Milanista

1 kommentar: