söndag 28 november 2010

Allegri vs. Mourinho + uttalandet efter Sampdoria matchen

Efter 1-1 matchen mot Sampdoria:
"Laget gav en av sina bästa framträdanden denna säsong. Mina grabbar spelade med hög intensitet, trots vårat fullspäckade schema. Jag är ledsen över resultatet för
att vi kunde ha vunnit matchen, men killarna gjorde ändå bra ifrån sig denna kväll.
Anledningen till att jag inte gjorde ändringar i startelvan var för att laget är så bra och jag ville inte bryta våran balans genom att ändra på något. Så varför ändra på ett lag som är så bra?
Mina spelare är bestämda och motiverade, och det gör mig mycket nöjd. Vi gav allt." - Mr. Allegri.

Allegri kritiserar Mourinho:
"Han var här i två år och förolämpade alla i Italien" - säger våran tränare i en intervju med Gazzettan..
Efter Allegris tid i Cagliari, och Mourinhos tid i Inter har de två tränarna ingen bra relation.
Under Reals CL-gruppspel mot Ajax då både Alonso och Ramos fick varsitt rött kort, blev Mourinho kritiserad från många håll, för man tror att dessa kort som ledde till utvisningar var medvetet från Real tränarens håll..

Nu är Allegri en av de kritiserande som har blivit tillfrågad om han skulle ha gjort samma sak som Mourinho gjorde.
"Nej det skulle jag inte ha gjort. Han är en dålig förebild. Du kan göra vissa saker när du spelar i din park Mourinho, men du kan inte göra det i TV när hela världen tittar på."
Grande Allegri, you're the best! Och i mina ögon är det du som är "The special one".

/ Pegah Milanista

2 kommentarer:

  1. han är the special one utan tvekan. pass på mourinho...

    SvaraRadera