tisdag 19 oktober 2010

Inför stormötet Real-Milan; Repris eller revansch?

Tick tack, klockan tickat, svettet rinner och hjärtat bultar.. Snart smäller det!

Okej, på riktigt nu.. Utan att överdriva.. Jag har helt seriöst gått runt hela dagen och räknat timmarna och minuterna och skrikit det över hela skolan .. "5 TIMMAR OCH 54 MINUTER KVAR!" osv... Så jag är nervös! Eller nervös kanske inte riktigt är det rätta ordet.. Är mer taggad kan man säga.. Eller okej kanske både och! Herregud.. Har bara tänkt på matchen heeela dagen lång, kunde knappt sova i natt heller..
Okej det är ingen CL-final.. Men det är krig. Kanske inte krig på plan, men bakom datorskärmen och i verkligheten är det krig mellan alla milanisti och madridistas.. I alla fall i mina hemtrakter!

Grabbarna är på plats i Madrid för att ge sig an spanjorerna.. Det var en sån här kväll under förra CL.. Jag var lika nervös och sa inte mycket innan matchen, det gör jag inte i nuläget heller.. Mer än 10 personer har frågat mig vad jag tippar på, men jag har inte svarat på någon. Hör inget, ser inget & säger inget förrän matchen är slut. Så är det!

Tillbaka till verkligheten nu..
MILAN:
Troligt startelva: Abbiati (Amelia?); Zambrotta, Nesta, Bonera (T.Silva?), Antonini; Gattuso, Pirlo, Seedorf; Ronaldinho, Ibrahimovic, Pato.
Än är det oklart hur startelvan ser ut.. på milannews skrevs det att Abbiati återigen var skadad och skulle bli ersatt av Amelia & att T.Silva skulle starta..
Men Gazzettan skriver att Abbiati startar och att T.Silva är bänkad.. Om någon timme får vi reda på hur det ser ut!

REAL:
Trolig startelva:
Casillias, Arbeloa, Pepe, Carvalho, Marcelo, Khedira, X. Alonso, Di Maria, Özil, Ronaldo, Higuain.
Även Real är skadedrabbat.. Min favorit Kaká missar kvällens match och även Sergio Ramos sägs göra det!

Nu kan inte jag skriva mer, spänningen börjar ta över och facebook-kommentarerna blir överflödiga.. Måste ta en paus nu och samla mig innan matchen.. Tänk om man bara kunde blunda och sen se slutresultatet? Nervös nervös.. En timme och 34 minuter kvar gott folk!

Avspark:
20.45
Plats: Santiago Bernabeu, Madrid
Kanal: Viasat fotboll
DAI MILAN! MÅ BÄSTA LAG VINNA!

/ Pegah Milanista

1 kommentar: