onsdag 13 oktober 2010

Holland 4-1 Sverige + Pato målskytt för Brasilien

Alla såg hur det gick igår för svenskarna i Amsterdam!
Såhär löd min facebook-status igår kväll: "hahaha att folk ens trodde sverige skulle vinna mot vm-finalister när de sjävla inte ens kom med i vm"

Svenskarna torskade med 4-1 borta mot VM-finalisterna Holland och fick åka hem till Sverige igen med huvudena nere. Har faktiskt inte så många kommentarer om matchen, alla såg hur det gick.. Och jag vet att de flesta kollade på matchen. Alla snackade om matchen, TV, radio, facebook, skolan, både före och efter matchen. Så jag tror ingen förklaring behövs.. Förutom att försvarsspelet var SÄMST.. Sverige har mycket att jobba på, de kan inte förvänta sig att vinna mot Holland när de spelar som de gjorde igår. Tyvärr!

Men vet ni vad jag tycker är roligt? Att kolla på en stormatch och sitta vid facebook samtidigt. Det är väldigt underhållande.. Man ser statusuppdateringarna bomba startsidan och alla skriver om samma sak. Antingen när det blir mål, straff, eller som igår; "TOIVONEN DIN JÄVLA SOPA!!" efter hans miss. Hahaha.. Väldigt roligt!
En annan rolig sak var också att man kunde gå in på TV4:s hemsida och se Zlatan live.. Alltså en kamera som bara var riktad mot Zlatan under hela matchen!

Jag hejar inte på Sverige så jag bryr mig faktiskt inte. Men å andra sidan är jag väldigt glad för en viss persons skull.. Gissa 3 gånger? Huntelaar! Min älskling (haha) gjorde 2 mål igår! Han var den som gjorde matchens första mål efter bara 4 minuter och slog till igen genom att nicka in bollen.. Han lekte på planen igår och fick stående ovationer och jubel av holländare som stod på läktarna när han blev utbytt mot Van Nistelrooy. Dunder grabb! Önskar han all lycka till i framtiden med sitt nya lag, även om han är saknad av mig!

På tal om en annan kille som gjorde bra ifrån sig när det gäller landskamp.. Ingen annan mindre än Pato! Förra torsdagen mötte Brasilien mitt hemland Iran (vänskapsmatch) och på plan sågs Milanspelarna Pato, Robinho och Thiago Silva. Pato var en av målskyttarna tillsammans med Da ni Alves och Nilmar. Matchen slutade 3-0, men ger ändå cred till mitt hemland Iran för kämpandet, härligt grabbar!

The Hunter - Huntelaar!

/ Pegah Milanista

1 kommentar:

  1. Dt där me facebook stämmer faktiskt! sverige e sämst på fotboll :P

    SvaraRadera