lördag 23 oktober 2010

Real Madrid 2-0 Milan; Suck.....

Den efterlängtade matchen slutade inte som jag (eller någon annan) hade tänkt mig..
Innan matchen minns jag att alla madridistas gick runt och var nervösa.. Men efter matchen vände det helt, och jag samt många andra blev bemötta av Real-supportrar som betedde sig som om de vunnit en CL-final eller liknande. Eller det kanske bara är jag som tycker det..?
Hade ingen lust att blogga efter matchen, eller göra något annat överhuvudtaget, så ni får ursäkta för det sena inlägget..

1-0
kom från en kille som.. ja.. vad ska jag säga? En kille som jag verkligen ogillar. Eller rättare sagt avskyr.. Jag vet inte vad ni bloggläsare tycker om honom, men hata inte mig för att jag hatar han.. CHRISTIANO RONALDO! Förlåt mig men jag tål inte den killen.. Inom fotboll kan man inte älska alla spelare.. Och jag älskar definitivt inte denna grabb! Men det är en annan lång historia som ni kanske kommer få reda på sen...

2-0
kom efter bara en minut, från en kille som jag diggade under VM.. Nämligen Tysklands egna Özil. Fan.. Varför just han? Nu kommer jag påminnas om denna match varje gång någon nämner hans namn.. Eller vänta, alla nämner ju hans namn nu för att påminna mig.. Snällt! Not.
Efter 2-0 målet började smsen strömma in, och jag gjorde det rätta genom att stänga av min mobiltelefon, även fast jag var medveten om att jag skulle få se alla sms dagen efter..

Okej detta är ingen matchrapport eller liknande, det är för jag inte orkar skriva, verkligen.. Om jag fick göra vad jag ville just nu, skulle det vara att fråga Allegri vad han tänkte under den matchen, det är det enda. Real var utan tvekan det bättre laget på plan under tisdagskvällen och de kunde till och med ha gjort fler mål förutom de 2..
Det var synd att ha två nyckelspelare som Abbiati och Thiago Silva frånvarande..
När jag såg att vi inte hade någon chans så orkade jag inte kolla på matchen längre. Den var på, men jag kollade inte hela tiden, jag gick in och ut ur mitt rum och när jag kom tillbaka för att kolla på skärmen hoppades jag alltid på att det skulle stå 2-1, 2-2, eller liknande. Men det hände inte.. Och i och med det fick alla helt plötsligt för sig att BOMBA (observera bomba) min facebook medan jag inte var inne. Loggade in dagen efter med skoldatorn för att se vad som sker och ser att jag hade ca 30 logginlägg från alla möjliga personer, och de flesta såg ungefär ut såhär "HAHAHAHA 2-0 HAHAHA HUR KÄNNS DET MILAAN" osv..

Svarade självklart inte på någon, tog bort alla inlägg, och som svar till alla la jag upp en länk med "Inno Milan"-låten och skrev en status som lyder såhär:
"Tack till alla som tog sin tid för att skriva i min logg om gårdagens match, grattis till 2-0 segern alla madridistas! Jag skiter i vad ni tycker om mitt lag, för det är JAG som hejar på dom i uppgång och nedgång, inte NI.. Tack! Jag är S-T-O-L-T milanista för alltid, och inget ändrar på det! FORZA GRANDE MILAN, PER SEMPRE NEL CUORE ♥"
Och hittills är det 25 personer som har gillat den. Respekt till mig själv och respekt till mitt starka lag som jag alltid kommer ha kärlek för, oavsett vad. Visst blir man arg ibland.. Men det handlar egentligen om vem som visar sitt fulla stöd till laget när det väl behövs.

Det som gjorde mig mest ledsen/arg var att Interfansen hade åkt ner till Madrid för att "hjälpa" Real och deras hejarklack.. Vet inte om ni läsare hörde vad dom skrek, men jag hade en stream där jag hörde ALLT.. Och jag önskar att jag inte hade gjort det.. Hörde en stor folksamling skrika "Milanista pezzo di merda!" - och det var inte roligt att höra. Grät som ett barn efteråt och tänkte "vad fan tänker folk med?"- visserligen finns det en rivalitet mellan oss och Inter, men det dom gjorde var bara fult.. Spelarna är väl vana med sånt, men jag kan inte tänka mig hur det skulle kännas om jag fick höra sådana ord när jag var ute på plan och gjorde det jag är bäst på.. Oerhört respektlöst tycker jag att det är! Men ja det gäller att kunna tåla sånt också.. Precis som rappare när de blir "dissade" av andra rappare för en låt de har gjort eller liknande. Det finns en bra och en dålig sida med allt man gör..

Men nu ska jag inte deppa, det finns faktiskt en match kvar och den spelas den 3:e november på San Siro i Milano! Håller tummarna och hoppas att grabbarna är på spelhumör!
Till er haters säger jag bara, tack så mycket för ni pepprar med negativa kommentarer om mitt lag, men det gör bara så min kärlek växer.
MILANO SIAMO NOI, SEMPRE MILAN!

/ Pegah Milanissta

2 kommentarer:

  1. Lider med dig:( fint skrivte verkligen, sånna som dig e sanna supportrar

    SvaraRadera
  2. inte sån rolig dag för ngn milanfan. men starkt att ni kom tillbaka mot napoli!

    SvaraRadera