lördag 2 oktober 2010

Min födelsedag + omgång 6; Parma - Milan

Idag är det den 2:a oktober, Milan möter Parma borta, och jag fyller år! =)
Först och främst vill jag be om ursäkt för den dåliga uppdateringen denna vecka, men jag går i gymnasiet och det blir ont om tid ibland..

Under veckan som gick (tisdags) mötte vi Ajax borta i Amsterdam, matchen slutade 1-1 efter att Ibra (återigen) kvitterade tack vare Seedorfs fina assist. Matchens lirare blev Gattuso "den pånyttfödde" som har hittat tillbaka igen, bra för honom! Härligt att se han lira fin fotboll.
Matchens tabbe går till Robinho som tyvärr missade ett drömläge som kunde gett oss en 2-1 seger.. Bättre lycka nästa gång!

Men nu till idag! Som sagt möter vi 16-placerade Parma (dock bara 3p skillnad mellan lagen) och snart börjar allvaret (på riktigt) i ligan..
Trolig startelva: (4-3-3) Abbiati, Abate, Nesta, Silva, Antonini, Boateng, Pirlo, Seedorf, Robinho, Ibrahimovic, Ronaldinho.
Ingen officiell startelva är klar, men Zlatan väntas att starta trots att han har ont i sin ljumske, Ronaldinho är tillbaka efter att ha vilat mot Ajax, och på lagets officiella hemsida står det att Pato är med i dagens trupp, så vi kanske får se en comeback under matchen efter att brassen varit skadad..

Matchen sparkas igång kl. 20.45 & sändningarna börjar kl. 20.40 på TV4sport!
Självklart kommer jag att kolla på matchen, många tycker jag är lite smått galen för att jag väljer att kolla på fotboll på min födelsedag, men vad gör man inte för laget? Hellre en fotbollskväll än en "fest-kväll!", speciellt när det är Milan på TV!
Jag håller tummarna för att bli bjuden på en fin fotbollsmatch, 3 viktiga poäng, och sist men inte minst, en fin seger som får bli min födelsedagspresent från laget!
Avanti Milan!

/ Pegah Milanista

7 kommentarer:

  1. MiladMilanista932 oktober 2010 kl. 19:13

    grattis på födelsedagen:D

    SvaraRadera
  2. grattis i efterskott milanista

    SvaraRadera
  3. vem gjorde tårtan?

    SvaraRadera
  4. grattis!!.. Underbar tårta till underbar tjej // Prince

    SvaraRadera
  5. Grattis på födelsedagen och till segern : )
    Och vilket mål dessutom : P

    /Rossoneri

    SvaraRadera
  6. Tack så mycket allihopa! =)
    Tårtan är tyvärr inte min, hittade bilden på internet!

    SvaraRadera