tisdag 12 oktober 2010

Parma 0-1 Milan; MAMMA MIA!

Jag ber så heeeeemskt mycket om ursäkt för den usla uppdateringen, har inte bloggat på en vecka.. förlåt förlåt! Jag hoppas att ni har överseende med detta, det är inte lätt att göra flera saker samtidigt.. Jag ska göra mitt bästa för att inte tappa läsare och uppdatera så gott jag kan, även om det kan vara svårt ibland! Sluta inte läsa gott folk, Milanbloggen lever!!


2 oktober; Parma 0-1 Milan.
Vi lämnade Parma som vinnare och åkte hem med en hel del.. 3 poäng, fint spel med sugna Milanspelare, envaken Pirlo som gjorde helgens snyggaste mål, & sist men inte minst så fick jag en underbar födelsedagspresent från grabbarna på min 17-årsdag!

För er som såg matchen... Var inte ni också lika spända som mig under en stor del av matchen? Jag kunde knappt sitta still. Trodde att det skulle bli mål hela tiden!
Matchens första och enda mål kom i den 25:e minuten av .... Pirlo (!), som nätade på ca 39 meters avstånd. När jag först såg han skjuta direkt mot mål så tänkte jag "Vad fan gör han, den bollen går aldrig in!" - Men Gud vad jag hade fel. Det blev mål! MÅÅÅÅÅÅÅL!!! Helt otroligt, vilket jävla mål! Helgen (och veckans) snackis, i både media och i real life. Blev bemött av elever i skolan på måndagen som skrek PIRLOOOOO tvärsöver skolan när de såg mig. Respekt Pirlo, häftigt gjort!

Övriga påpekanden..
Ronaldinho - Fint passningsspel och kunde ha gjort assist om bollen bara gick in via Zlatan då han hade målchans.. Någon mer än jag som skrattade när hans reaktion visades efter Pirlos mål? Mammaaaaa mia sa brassen! (går att se på klippet nedan)
Robinho - Behöver fortfarande tid, och han måste jobba på sina tabbar och rycka upp sig. Här gäller det att ha bra självförtroende Robban!
Gattuso - Helt otroligt, han är född på nytt! Har gjort bra ifrån sig de senaste matcherna och jag ger han väldigt mycke cred för det. The animal is back!
Zlatan - Det borde ha blivit ett och annat mål under matchen från denna herre, med tanke på hans 6 skott på mål under den första halvleken. För övrigt var han bra trots ljumskeskadan.
Antonini - Vad sysslade han med egentligen? Kaos.. Och inte nog med det fick han ett gult kort mefter tio minuters spelande. Blev utbytt mot Abate under den andra halvleken efter att ha fått en smäll och näs-skada.

Se målet här + Ronaldinhos reaktion på målet (spola till 0:22)

En underhållande match som gav och 3 poäng och en tillfällig serieledning, och inte nog med det så fick jag världens bästa födelsedag. Vaknade upp dagen efter som nybliven 17-åring och serieledare. Grazie ragazzi!

/ Pegah Milanista

2 kommentarer:

  1. ÄNTLIGEN PEGAH:P grattis i efterskott

    SvaraRadera
  2. härlig present Pegah. grattis igen.

    SvaraRadera