lördag 3 juli 2010

Nytt om Milan!

Med allt VM-snack kan man tro att Milan är helt bortglömt.. Självklart inte!
  • Det har öppnats en ny och stor Milan affär i Milano (Gud vad jag önskar att jag bodde där). Butiken är öppen 7 dagar i veckan från klockan 10.00 på morgonen till 20.00 på kvällen.. ÅÅÅÅHHH!!! ÖNSKAR ATT JAG KUNDE FLYGA DIT NU OCH KÖPA HELA STÄLLET!!!!!! Andas...In.. Ut..
  • Milan och D&G (Dolce & Gabbana) har varit partners ända sen år 2004. Nu har Milan förlängt sitt partnerskapskontrakt med D&G fram till år 2014. På tal om kontrakt så har Milan som sagt skrivit på ett kontrakt med engelska Fly Emirates som sponsorer, och de nya tröjorna har kommit!
  • Lite mindre bra nyheter.. Läste detta häromdagen:
    "Milan vill sälja mig och det är ok för mig, men jag skulle vilja välja mitt kommande lag, annars stannar jag kvar till mitt kontrakt går ut i juni år 2011" - Kaladze.
    Snälla Kaladze, GÅ DIN VÄG!!

  • Snart drar försäsongen igång..
    Lördag 31 juli: Arsenal-Milan (Emirates cup @London)
    Söndag 1 augusti: Lyon-Milan (Emirates cup @London)
    Fredag 6 augusti: Panathinaikos-Milan (i Detroit, USA)
    Fredag 13 augusti: Mellan Milan-Inter-Juventus (Trofeo Tim @Bari, Italien)
    Söndag 22 augusti: Milan-Juventus (Trofeo Berlusconi)
    Onsdag 25 augusti: Barcelona-Milan (@ Camp Nou, Barcelona)
    Källa: acmilan.com
    Och därefter börjar Serie A-säsongen 2010/2011! Gud vad snabbt det gick..

Såhär kommer tröjorna se ut den kommande säsongen.. Dunder!

/ Pegah Milanista

2 kommentarer:

  1. tycker gamla tröjorna var snyggare

    SvaraRadera
  2. * Konstigt att acmilan.com inte lagt ut hemmatröjan än. Bilderna du har är ju på borta(vita) och 3e(svarta) tröjan.
    -Men såg för ett par veckor sedan på en hemsida bilder på Milans nya hemma tröjor där fanns även bilder på nya 2a och tredje tröjan(de som är på bilden).
    Länk: http://img192.imageshack.us/i/acmil1011.png/

    SvaraRadera