lördag 3 juli 2010

200:e inlägget, underbart! VM-inlägg

Godkväll kära läsare. I dagens inlägg har jag mycket att skriva.. Men ska försöka fatta mig kort (om det går).

Efter att se favoriterna Italien & Brasilien utslagna så kan jag glädja mig åt att både Uruguay och Tyskland har gått vidare. Luktar det medgångsfan? Inte alls. En av mina favoritspelare (Luis Suarez) spelar i Uruguay.. Har kollat alla deras matcher. Kan också tillägga att jag höll på Tyskland innan de körde över England, och efter den matchen visste jag att Argentina också skulle bli slaktade.. MIROSLAV KLOSE!!! Dunder.

Men nu till Uruguay-Ghana: Det kallar jag en match asså.. Mitt hjärta bankade så snabbt i slutminuterna under förlängningen som ledde till straffar..
Självklart tycker jag inte att Suarez är en "fuskare" som många säger att han är. Han räddade sitt lag.. Vem som helst skulle gjort det han gjorde. När han stod i målet och tog emot bollen med händerna fick han ändå rött kort, d.v.s. han fick ändå "sitt straff" och sedan fick Ghana sin chans, men de sumpade det. Och Uruguay vann, en rättvis vinst. Dock blev jag lite besviken när Adiyiah missade straffen..

Och nu till dagens match; Argentina-Tyskland. Kollade inte på matchen för jag inte hade tillgång till TV, men reprisen visas ikväll kl. 23.00 på TV4sport, längtar! Fast kan skriva att Klose och grabbarna hade lekstuga mot Messi & company.. Haha! Vad härligt det ska bli att se det ikväll.. Hela 4-0! Otroligt.

Snart är det dags för Paraguay-Spanien, under den matchen håller jag självklart på Paraguay. Senaste matchen vann de mot Japan, 5-3 på straffar. Starkt gjort av ett underskattat lag att komma såhär långt tycker jag ..

Vad som händer nu är att jag kommer hålla mig till Uruguay & Tyskland under resten av VM! Grande, två väldigt starka lag med spelare som har talang..


/ Pegah Milanista

2 kommentarer:

  1. *Snuskhummern till vänster har tagit sitt land till en semi på det mest snuskiga och avskyvärda sätt. Som Schweinsteiger sa innan matchen mot Argentina(ungefär): "Sydamerikaner är ett folk som gillar att ta till fula knep för att vinna"- Håller med till 100%! – Hela världen borde lida med Ghana, hade lite sympatier för Uruguay i början av turneringen tom kvarten. Men pga. Suarez har jag tappat all respekt för laget. USCH!
    Inte blir det bättre när det var en Milanspelare som var nära på att avgöra kvartsfinalen. Dominic Adiyiah kunde(skulle) idag vara historisk, "förste spelare att skjuta ett afrikanskt lag till semifinal". Detta innan han ens debuterat för Milan. Men tyvärr så stod den tragiska lilla figuren Suarez på mållinjen och valde att göra en "hand of God". Vet att hela bollen måste vara över linjen för att det ska räknas som mål, men det kanske är dags för FIFA att ändra på regeln. Bollen var ju ändå på väg in, den skulle gått in. Döm mål och tryck upp det röda kortet i Suarez ansikte!
    Detta är en skandal!
    Suarez bör vara avstängd resten av VM.
    Visst Ghana fick ju i sin straff sen, men kom igen hellre ett mål än en 50:50 chans, eller? - Jag menar tänk dig att du och den du älskar länge har har planerat erat bröllop. Dagen innan bröllopet händer det, den du älskar blir skjuten till döds. Efter ett tag får mördaren sitt straff. Är det då ”Äh, skitsamma. Jag kan ändå hitta en ny på krogen”? Eller är det kanske en tragedi?
    Jag lider med Adiyiah och jag lider med Ghana.
    Hoppas innerligt att Holland mosar Uruguay.
    Suarez är visst en fuskare, i fotboll är det förbjudet för utespelarna att använda sina händer, Suarez gör det ändå, Fusk?- Ja.
    Fusk= ” användning av otillåtna metoder för att vinna fördelar” (källa.http://lexin.nada.kth.se/sve-sve.html, Sökord: Fusk). Det var precis detta Suarez gjorde. I sista minuten av 2a förlängningskvarten får Ghana en målchans. Bollen är på väg in men Suarez tar bollen med HANDEN(otillåtet). Ghana skulle gjort mål 100% men i och med att Suarez tog med handen så ”förvandlades” något som var 100% mål till något som bara är 50%(VINNA FÖRDEL) mål.

    Suarez kanske borde satsa på volleyboll istället, volleysmashen han gjorde var av världsklass!

    //Rino

    SvaraRadera
  2. URUGAY!! en mi corazon para siempre:))) sydamerika <3

    SvaraRadera