lördag 20 mars 2010

Abbiati 200 matcher + Becks avskedsbrev

Idag innan träningen i Milanello tog målis Abbiati emot ett pris (medalj) från Galliani, för 200 framträdanden som målvakt i den rödsvarta tröjan. Hans 200:e match med Milan var förra veckan mot Chievo.
"Med Milan har Christian Abbiati alltid gjort bra ifrån sig. Från honom minns vi räddningen på Bucchi (Perugia 1-2 Milan, 23 maj 1999) och hans räddning på Kallon i Champions league under semifinalen mot Inter år 2003. Det finns många minnen och vi har Abbiati i våra hjärtan. Christian spenderade 3 år borta från Milan, första året hos Juventus, sedan hos Torino och sist hos Athletico Madrid. Nu har han äntligen kommit hem tror jag, och han har kommit hem föralltid." - Adriano Galliani

********************************************************************************
Ett speciellt meddelande, från en speciell person.
Efter att ha blivit opererad skriver Beckham ett brev till Milan, som Leonardo läste upp för laget under gårdagens träning..

"Till tränaren och till alla mina vänner vill jag önska dem lycka till för resten av säsongen och jag hoppas att ni tar hem ligatiteln. Jag vill också tacka alla er, och tacka för stödet efter Chievo matchen, jag blev rörd och jag vet nu att jag har äkta vänner i laget. Jag hoppas jag kan spela med er igen och att jag kan kunna vara en del av detta underbara lag. Tack ännu en gång för eran kärlek och lycka till. Ciao, David."

Grazie per tutto David, lycka till i framtiden!
/ Pegah Milanista

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar