torsdag 10 februari 2011

Rödsvarta spelare tar plats i landslagen..

Zlatan Ibrahimovic (spelade 45 min) deltog i "Cyprus cup" tillsammans med svenska landslaget. Tisdagsmatchen borta mot Cypern slutade 0-2 då Hysén och Berg säkrade resultatet redan i första halvlek.
Sverige tog sig vidare till finalen då de mötte Ukraina, matchen slutade 1-1 under ordinarie tid, men sedan föll svenskarna efter straffläggningen då det slutade 5-4, fördel Ukraina. I och med det vann de hela cupen.


Antonio Cassano (spelade 45 min) fick spela med sitt Italien igår borta mot Tyskland. En tidig ledning av hemmalaget då Klose nätade i 17:e minuten. Men i den 81:a minuten kvitterade Villareals italienare Guiseppe Rossi och matchen slutade 1-1.


Pato (spelade 85 min) Thiago Silva (spelade 90 min) & Robinhos (spelade 70 min) Brasilien föll borta mot Frankrike igår med 0-1. Matchens första och enda mål stod Real Madrids Benzema för, och den kom under andra halvlek.


Mario Yepes (spelade 90 min) gick det inte heller så bra för. Colombianen drog på sig ett gult kort och fick se sitt hemland förlora mot världsmästarna Spanien. Matchens mål kom dock väldigt sent under matchen och då var det Manchester Citys anfallare David Silva som fick gå av planen med ett leende på läpparna efter att ha gjort matchens enda mål.


Didac Vila, den nyblivna rödsvarta medlemen fick spela med Spaniens U-21 lag som igår vann med 2-1 över våra grannar, Danmark. Vila hoppade in under början av andra halvlek.

Sokratis Papastathopoulos (spelade 90 min) befann sig trygg på hemmaplan igår tillsammans med sitt Grekland som vann med 1-0 över Kanada.


Mark van Bommel (spelade 90 min) och Urby Emanuelson (med i truppen men fick ingen speltid) fick båda en bra kväll då deras Holland (observera VM-finalisterna) segrade över Österrike med 3-1. Matchens målskyttar var Inters Sneijder, våran f.d. rödsvarta lagkamrat Huntelaar och Liverpools anfallare Dirk Kuyt!


/ Pegah Milanista

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar