lördag 26 juni 2010

VM över för Gli azzurri..

Det spelar ingen roll hur mycket tårar som rinner, för det kommer ändå inte hjälpa. Jag säger inte att jag hade höga förhoppningar om Italien i VM, men jag förväntade mig verkligen inte detta.. Kryssa 2 av 3 matcher och torska den sista matchen.. Vad mer? Juste, vi kom sist i gruppspelet. SUCK!! Nu kommer alla minnas Lippis Italien som pajaslaget.. Vad hände med mästarna? Visste givetvis att det inte skulle hålla, men det här var årets flopp.
Startelvan mot Paraguay bestod bara (för det mesta då) av Juvespelare, vars lag kom 7:a i den italienska ligan. Jag skyller inte bara på det, men jag tycker att Lippi inte gjorde rätt spelarval..
Hade ingen lust att göra någonting på hela tordagskvällen, det kändes som om allt var förstört.
Hade verkligen ingen lust att blogga heller..

Men nu till Slovakien matchen. Quagirella blir boxad rakt i ansiktet av målvakten, och domaren ger han gult kort?!?!?! Pratade med en vän om den situationen, och vi kom fram till att DET FINNS NÅGOT SOM KALLAS FÖR MÅLKAMEROR OCH LINJEDOMARE!!!!!
Italien spelade dålig fotboll fram till sista 15 minuterna då Di Natales mål kom, samt offsidemålet.. Men kan erkänna att där i slutet trodde jag verkligen att vi skulle gå vidare, men så blev det inte.
VM i år har varit speciellt, på ett konstigt sätt. Det har varit mer annorlunda jämfört med de tidigare åren med tanke på att det finns flera bra spelare som inte är med (och ja, då syftar jag på bland annat Pato och Ronnie, suck..).
Och ett ord som verkar vara "inne" i sommar, det är ordet SKRÄLL!!!! Vilket skräll.. Italien, världsmästarna kommer sist i gruppspelet och går inte vidare.. Skräll, skräll skräll..
Och så vidare..
Det som gör VM lite extra speciellt är också de lag som har dragit upp sig rejält. Det har funnits lag som tidigare underpresterat men börjar visa upp sig nu, och så finns det skräll-lag förstås. Vem skulle tro att bland annat lag som Paraguay eller Sydkorea skulle gå vidare?... Men nu när Italien är ute så håller jag bland annat på Mexiko.
Har inte mycket att tillägga, bara att det var synd att det skulle sluta på det här viset. Speciellt för Gattuso och Cannavaros del, för de spelade deras sista match för Italien vilket blev en förlust..

Men glöm inte, Italien är fortfarande regerande världsmästare fram till den 11 juli! Italia per sempre.

P.S. Jag har ingen aning om varför videon tar så mycket plats på sidan!
/ Pegah Milanista

4 kommentarer:

  1. har koll på dig26 juni 2010 kl. 14:16

    quagliarellas kort hade ingen betydelse..
    han borde ha fått mycket mer speltid än vad han fick. Iaquinta borde blivit ersatt av lucatoni eller iallafall boriello..

    SvaraRadera
  2. <Tjena

    Du är inte sugen på att flytta din blogg din en renodlad sportportal kylspray.com ?

    Där finns många likasinnade
    mikael@kylspray.com
    mvh

    SvaraRadera
  3. 0:19 på ivdeon= THE GREATEST OF THEM ALL! :D

    SvaraRadera
  4. lider med dig :(<3

    SvaraRadera