tisdag 22 juni 2010

Hej alla läsare (om jag har några kvar)...hehe...heeeh...

Förlåt förlåt & återigen FÖRLÅÅÅÅT!!!!!!!!!
Jag har inte bloggat på hela 10 dagar!!!!!!! Helt sjukt, jag vet.
Ni får ursäkta mig för den dåliga uppdateringen, men har verkligen inte haft tid att sitta vid datorn, tror att det här är rekord. 10 dagar utan en dator!!! Och det betyder; ingen facebook, blogg, osv..
Hemskt! Men men.. Ni får ursäkta mig så mycket! (leker storbloggare, men ändå!)

Det har hänt MYCKET under dessa 10 dagar, snart är till och med gruppspelet i VM över.. Gud känner mig hemsk nu för att inte ha bloggat.. Men här kommer en uppdatering, bättre sent än aldrig!

Gli azzurri:
Italien 1-1 Paraguay - Italien 1-1 Nya Zeeland
Vad är det vi ser? Ett landslag som har underpresterat hittills. Chockerande? Inte alls. Som jag skrev i inlägget för 10 dagar sen (haha) så har man inte hört mycket positivt om Italien.. Och speciellt inte nu efter de senaste 2 matcherna.
Anyway, sista gruppspelsmatchen spelas nu på torsdag då de blåa möter Slovakien, och de måste vinna för att gå vidare till åttondelsfinal. Hittills har Slovakien kryssat och förlorat båda matcherna, så det är väl en liiiten lättnad..?
Har dåliga nyheter.. Under den senaste matchen mot Nya Zeeland märkte alla att Marchetti stod i mål efter halvlekspausen istället för Buffon... Han har fått diskbråck och har ryggproblem, han är kvar i truppen givetvis, men man tror inte att han kommer att stå i mål på torsdag mot Slovakien.
Men, jag har goda nyheter också. Pirlo tränade med laget idag efter första gången på 15 dagar, det har ännu inte dykt upp några uttalanden om hans nuvarande tillstånd, men alla håller tummarna för att han ska vara tillbaka tills på torsdag.. Tills dess ska det bli fler undersökningar för hans del!
Självklart skulle det vara synd om Italien åkte ut så tidigt ur VM, men när laget ser ut som det gör, så är det ingen chock.. Väldigt synd.

Vad hände med drömmen?
/ Pegah Milanista

2 kommentarer:

  1. haha fail pegah, du har inga läsare kvar :D Muahahah

    SvaraRadera
  2. haha det gör inget men du får inte glömma oss;) ursäkten godtas milanista :)

    SvaraRadera