söndag 8 november 2009

Lazio 1-2 Milan

Godkväll läsare! Ni får ursäkta att jag inte skrev något inlägg innan matchen.. Men jag var faktiskt inte hemma, hann hem för att sätta på Kanal9 på tv, ungefär 5-10 minuter innan avspark...

Dagens match! Avspark 15.00
Trots en fruktansvärd regnig/haglig dag i Rom så lyckades vi kamma hem 3 poäng, vi fortsätter att klättra uppåt efter den kassa säsongsinledningen, toppen!
Kvällens målgörare: Silva & Pato!
YES, SILVA! Nickning som blev brassens debutmål. Och så har vi fantastiske Pato, alltid på spelhumör.. Ja ni läsare vet ju vad jag tycker om honom! ;)

Det var runt andra halvlek och lite där i slutet då jag började få lite småflipp, först för Silva's självmål, Oddo får bollen först, som studsar till Silva, som sedan blir ett mål.. (vilket han är förlåten för, på grund av hans sköna insats idag), och sedan började det bli riktigt nervös varje gång när Lazio fick tag i bollen, när det stod 2-1 tänkte jag, "antingen slutar det 2-1, eller så måste vi göra ett 3e mål så det inte slutar som 2-2 matchen mot Napoli.."
Tycker att Zarate var en av matchens lirare idag, snabb med bollen, jag tycker han är väldigt bra!
Någon annan som också ska få beröm är självklart Dida, tabbe att släppa in självmålet, men hans räddningar är klockrena, inget snack om saken! Han har gjort en bra comeback, hoppas det fortsätter så.. På tal om comeback är Abbiati tillbaka efter hans skada i mars..
Nästa match spelas hemma mot Cagliari, söndag 22 november. (Landslagsuppehåll)

P.S. Kom ihåg att ni fortfarande kan ställa frågor, frågestunden håller på i några dagar till..


Grazie!
/ Pegah Milanista

5 kommentarer:

  1. bra insats av silva! och bra blogg.

    SvaraRadera
  2. Lazio var bättre än Milan tycker jag. men grattis!

    SvaraRadera
  3. skitbra blogg!!!!!! bra jobbat!

    SvaraRadera
  4. huntelaar har inte gjort mål än och har vart under all kritik, min fråga är vem tycker du han passar bäst med, carolina gynning eller linda rosing =)?

    // Arash :D

    SvaraRadera
  5. Jag diggar din blogg du skriver bra

    SvaraRadera