söndag 29 november 2009

Catania 0-2 Milan: Unbelievable!

Just när allt verkade gå åt helvete byts Flamini mot Huntelaar.. Snackar med några kompisar samtidigt och säger "YEES, NU FÅR HUNTELAAR ÄNTLIGEN SPELA IGEN!" men ingen av de hade höga förhoppningar på honom som jag alltid haft (ni som läser bloggen fattar vad jag menar), men då händer det. MÅÅÅÅL! Jag blir så jäävla glad, hoppar upp och ner och skriker som om det vore någon CL-final, och inte nog med det, MÅÅÅÅL igen!
Jag blev galen av glädje, glädje över Huntelaars fina mål, glädje över seger, och glädje över att vi nu har kört över Juventus och är på andraplats i Serie A!

Övrigt om matchen: Kan erkänna att jag var rejält sur under slutet av andra halvlek, kunde inte fatta att det stod 0-0.. mot Catania? Herregud.. Men sen gör Leo det kloka valet och låter nederländaren spela! Hoppas att han nu har gjort att alla öppnar ögonen och ser att han inte förtjänar att vara bänkad längre. I vote for more playtime for Huntelaar!
Gula kort: Flamini och Inzaghi.

Jag antar att kvällen slutade bra iallafall, inte bara för mig, utan för alla Milanfansen där ute också! Det är otroligt att se vad som kan ske inom loppet av ett par minuter.. Ja, det är ju fotboll vi snackar om, vad som helst kan hända!

Kvällens hjälte; Klaas-Jan Huntelaar!

/ Pegah Milanista

4 kommentarer: