torsdag 3 december 2009

Och Ballon d'or går till..

... Barcelonas Lionel Messi!

"El Messias" fick 437 röster vilket är dubbelt så mycket som C.Ronaldo fick förra året. Otroligt!
Argentinaren kom 1:a, följd av förra årets vinnare; Christiano Ronaldo (2:a) och Xavi (3:a).

"Det finns många känslor, Guldbollen är väldigt viktig för mig. Jag vet att jag föreföll bland en av favoriterna för att Barca hade ett lönsamt år. För mig är det en ära att vinna, men också att vara den första argentinaren i historien med att få priset. Jag tillägnar den till min familj, de var alltid närvarande när jag behövde dem, och ibland kände de ännu starkare känslor än mig"
- Lionel Messi till "France Football"

Genom åren finns det också Milan-spelare som vunnit priset...
Gianni Rivera (1969)
Ruud Gullit (1987)
Marco van Basten (1988, 1989, 1992)
George Weah (1995)
Andrij Shevchenko (2004)
Kaká (2007)


Grattis till honom!
/ Pegah Milanista

3 kommentarer:

  1. bra pegah , nu börjar jag gilla din mer och mer :)

    SvaraRadera
  2. helt klart värdig vinnare

    SvaraRadera
  3. fuck that!! c-r skulle vunnit för andra i rad

    SvaraRadera