söndag 20 september 2009

Milan 1-0 Bologna

Vad ska man säga om denna match? Håller faktiskt med kanal9's sportkommentator som sa: "Detta är ingen match att klappa händerna åt", för det var det inte faktiskt.

Det var ungefär i slutet av första halvlek då det började hetta till.. Det vart målchans efter målchans efter målchans, dock vart det aldrig mål! Vilket gjorde mig galen..
Jag skrek som en galning hela matchen & har nu dubbelt så ont i halsen..
Men en sak måste jag bara påpeka.. I fotboll kan verkligen allt ske! Det lärde jag mig -05 mot Liverpool i Istanbul.. Ni milanistas fattar vad jag menar..
Matchens lirare var självklart Seedorf, främst för att han verkligen (!) var pååå hela tiden, han försökte & försökte och i slutet när det vart som "segast" i matchen fick han det han ville, genom att dundra in 1-0 i 74:e minuten, på ett smidigt sätt!

Hoppades på minst 3-0 i denna match, men det hände inte. Dock har vi roffat åt oss ytterligare 3 poäng, vilket vi bara fått 1 gång sedan säsongen började!
Nästa match är redan på onsdag då vi möter Udinese bortaplan. Ännu en challenge, men hoppas på en intensivare match då!

Clarence Seedorf
/ Pegah Milanista

1 kommentar: