söndag 27 september 2009

Milan 0-0 Bari

Startelvan: Storari, Kaladze, Gattuso, Seedorf, Huntelaar, Nesta, Zambrotta, Abate, Pirlo, Ambrosini & Ronaldinho.

Har ingen aning om vad jag ska skriva ikväll faktiskt. Ska jag skriva att matchen var bra? Ska jag skriva att den var dålig? Ska jag skriva att "wää, milan suger, förlorar hela tiden blaablabla"? Neej nej. Men jag tror att alla kan hålla med om att det kommer gå sakta för oss just nu, med tanke på den nye tränaren..

Just nu saknar vi T.Silva i ca 2 veckor till, så med tanke på hans lårskada kommer han inte spela mot Zürich på onsdag.
Men nu till Huntelaar! Jag tror att det lär ta tid innan han kan lära sig att anpassa sig till den italienska fotbollsstilen och trivas med oss, med tanke på att han bytt lag 6 gånger.. Han har bara spelat för Nederlänska lag som t.ex Ajax, PSV, men dessutom också för spanska Real Madrid (vilket inte varade länge).
Är det någon mer än jag som vill se han som en av lagets bästa spelare? Det tror jag ni vill, och svaret på den frågan är att ha tålamod. Längtar iallafall till att se hans utveckling & hans första mål för oss!

Klaas-Jan Huntelaar
/ Pegah Milanista

1 kommentar: